Ben je benieuwd naar de mogelijkheden binnen één van de snelst groeiende vakgebieden ter wereld? Met de module Online Marketing leer je strategieën ontwikkelen die merken online zichtbaar maken en klanten aantrekken én binden. Of je nu interesse hebt in social media, zoekmachineoptimalisatie, contentcreatie of data-analyse, je krijgt een solide basis en praktische tools om jouw carrière in online marketing verder vorm te geven. Ontdek hoe jij het verschil kunt maken in dit voortdurend veranderende vakgebied.
Doelgroep
Ontwikkel je tot een expert in (online) marketing! Deze module is perfect voor jou als ervaren professional die zijn kennis wil verdiepen, up-to-date wil blijven en klaar wil zijn voor de nieuwste trends en uitdagingen in het vakgebied.
Hierna kun je
Verschil maken in de digitale marketingwereld! Met deze module leer je:
- Data science: Slimme inzichten halen uit data om marketingstrategieën te verfijnen en campagnes succesvoller te maken.
- Artificial Intelligence: Effectief gebruik van AI-tools in elke fase van de online marketingfunnel.
- Contentmarketing en sociale media: Creëer onweerstaanbare content die scoort op websites, social media en andere digitale kanalen.
- Conversie-optimalisatie (CRO): Zet websites en campagnes zo op dat ze maximaal presteren en jouw doelen bereiken.
- Customer Relationship Management (CRM): Bouw loyale klantrelaties op en ontwikkel strategieën voor blijvende groei en merkbetrokkenheid.
Opbouw
De module Online Marketing biedt jou het beste van twee werelden met een perfecte mix van leren en inspireren. In 12 weken volg je inspiratiesessies op locatie, waar je ideeën en inzichten opdoet afgewisseld met verdiepende opdrachten en praktische oefeningen waarmee je zelfstandig de stof eigen maakt. Zo haal je het maximale uit jouw leerervaring en breng je jouw online marketingkennis naar een hoger niveau!
Inspiratie
Inspiratiesessies vinden plaats op Zuyd Hogeschool locatie Ligne. Tijdens deze bijeenkomsten staan de volgende onderwerpen centraal:
- 1 april: masterclass digitale transformatie
- 15 april: masterclass data science
- 6 mei: masterclass artificial intelligence
- 20 mei: masterclass contentmarketing & social media
- 3 juni: masterclass conversieoptimalisatie
- 17 juni: masterclass customer relationship management
Verdieping
Naast de inspiratiesessies worden er online verschillende tools aangeboden om je kennis en vaardigheden verder te verdiepen.
Research
Je werkt aan een optimalisatievraagstuk voor jouw bedrijf wat gericht op contentmarketing, conversieoptimalisatie of klantbinding. In verschillende online bijeenkomsten bespreek je samen met docent en medecursisten de voortgang van je praktijkgerichte opdracht.
Planning
De startdatum is dinsdag 1 april 2025.
De inspiratiebijeenkomsten vinden om de week plaats op dinsdag van 16.00-20.00 uur
Locatie Zuyd, Ligne Sittard.
In de week van 7 april, 12 mei en 9 juni een individuele meeting met docent.
In de week van 21 april en 26 mei een intervisiebijeenkomst met medecursisten en docent.
Incompany
Deze opleiding wordt vooralsnog allen als open inschrijving aangeboden.
Toelatingseisen
Deze module is geschikt voor jou als je al enkele jaren ervaring hebt in (online) marketing en je jouw kennis wilt verdiepen en actualiseren. Daarnaast is minimaal een mbo 4-niveau vereist om succesvol deel te kunnen nemen.
Kunnen wij je helpen?
Heb je een vraag over een van onze opleidingen of ben je nog niet helemaal zeker van je keuze? Neem contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 uur.
Aanmelden voor deze opleiding
Lijkt deze opleiding je wat en wil je je graag aanmelden? Klik dan op onderstaande knop om naar het inschrijfformulier te gaan.